2015. október 21., szerda

"Én és mások" akkreditált továbbképzés


Részvételi díj: 12.500 Ft 
Továbbképzési pontérték: 25 kreditpont 
Időpont: 2015. november 12.-14. (csütörtök - szombat); 9 és 18 óra között 
Helyszín: Civil Közösségek Háza (7624 Pécs, Szent István tér 17.) 
Jelentkezési határidő: 2015. november 5. 23:59

A szakmai továbbképzés célja a befogadó segítői attitűd megerősítése, az előítéletek tudatosításán, kimondásán, közös feldolgozásán keresztül. Tréningünkre gyermekekkel, fiatalokkal és családokkal foglalkozó szakembereket várunk. A segítő szakmákban különösen fontos, hogy a segítő-segített viszonyt mennyire befolyásolják az első benyomások és az ezekből gyakran kialakuló előítéletek. Nem gondoljuk, hogy létezik előítéletek nélküli ember, célunk az, hogy a meglévő előítéletes gondolatokat és attitűdöket tudatosítsuk, ezáltal lehessen velük dolgozni.
A tréning módszertana a nem-formális tanulásra épül, sajátélményre és tapasztalati tanulásra. Az egyén, a csoport és a trénerek interakcióival dolgozunk, folyamatos teret és időt adva a véleményeknek és visszajelzéseknek.

A továbbképzés felépítése: 
I. Ráhangolódás (Mi)
Az eredményes tanulási folyamathoz szükséges keretek megteremtése, egymás megismerése
II. Identitás (Én és Te és Ő)
Ki vagyok én? Miért vagyok ilyen? Milyenek a többiek? Hasonlóság, különbözőség, sokszínűség
III. Előítéletek (Én és Mások)
Viszonyulásom másokhoz, a mássághoz. Kategorizáció, bűnbakkeresés, önbeteljesítő jóslat
IV. Társadalmi folyamatok (Mi és Ők)
Hogyan működik mindez nagy közösségi szinten? Esélyegyenlőség, -egyenlőtlenség, -teremtés
V. Zárás
Mire tudom használni mindezt a hétköznapokban. Értékelés 

A továbbképzés trénerei szakmai életútjuk során oktatási és szociális területen szereztek tapasztalatokat az egyéni és csoportos munkában. Trénerek:
Gruidl Zsuzsanna szociális munkás, mentálhigiénikus
Koska Éva szociálpolitikus, szociális szakértő
Nyirati András emberi jogi képző